Statutul Asociației „Amintește-ți de mine!”
CAP.I. DENUMIRE. REGIM JURIDIC. SEDIUL. DURATA. MEMBRII FONDATORI. PATRIMONIU.
Art.1. Denumirea asociației rezervată la Ministerul Justiției, potrivit dovezii privind disponibilitatea denumirii nr. 196826 din data de 16.03.2022, este AMINTEȘTE-ȚI DE MINE!
Art.2. Asociația se constituie și va funcționa ca persoana juridică română de drept privat, fără scop lucrativ, non-guvernamentală, care își desfășoară activitatea conform dispozițiilor O.G. nr. 26/2000, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu prevederile prezentului Statut și ale Actului Constitutiv.
Art.3. Sediul Asociației va fi în București, Sector 2, Str. Erou Ion Floruță, nr. 57.
Asociația poate constitui filiale și sucursale ca structuri teritoriale, prin hotărărea Adunării Generale.
Art.4. Asociația se constituie pe durată nelimitată, începând cu data înregistrării în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor.
Art.5. Membrii fondatori ai Asociației sunt:
- Ianuș Doina
- Ianuș Andrei-Teodor
- Petrache Cristina
- Boidache Liliana-Anișoara
Art.6. Patrimoniul inițial al Asociaţiei este format din aportul membrilor asociați. Activul patrimonial este alcătuit din aportul în natură şi/sau în bani al asociaţilor.
Veniturile Asociaţiei provin din:
- a) cotizaţiile membrilor;
- b) dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiţii legale;
- c) dividendele societăţilor reglementate de Legea 31/1990 înfiinţate de Asociaţie
- d) venituri realizate din activităţi economice directe;
- e) donaţii, sponsorizări sau legate;
- f) resurse obţinute de la bugetul de stat sau de la bugetele locale;
CAP.II. SCOPUL ASOCIAȚIEI
Art.7. (1) Asociația își propune ca scop, să ajute financiar, material și social copii/adolescenți abandonați, defavorizați, proveniți din familii dezorganizate, disfuncționale sau teatrele de război, refugiați, copii/adolescenți cu probleme de sănătate fizică sau psihică, alte categorii de copii și adolescenți aflați în dificultate.
(2) Obiectivele asociației sunt:
– integrarea copiilor și adolescenților abandonați în viața socială;
– creșterea nivelului de trai al copiilor abandonați sau a celor aflați în familii defavorizate;
– dezvoltarea copiilor și adolescenților în plan educativ, sportiv, cultural;
– susținerea copiilor și adolescenților prin suport psiologic;
– prevenirea și reducerea abandonului școlar și familial;
(3) Obiectivele vor fi atinse prin activități de :
– susținerea și dezvoltarea de servicii comunitare pentru ajutorarea/sprijinul copiilor, adolescenților, tinerilor și familiilor acestora;
– strângerea de fonduri și produse materiale ce vin în sprijinul și satisfacerea nevoilor copiilor și adolescenților defavorizați;
– activități de consiliere psihologică pentru copii și adolescenți aflați în dificulate, pentru familii defavorizate/vulnerabile;
– organizarea de evenimente, întâlniri, seminarii/conferințe, campanii de conștientizare și sensibilizare naționale și internaționale pe teme ce decurg din scopul Asociației;
– înființarea de parteneriate cu ONG-uri, instituții private și de stat pentru îndeplinirea scopului Asociației;
– înfiițarea, organizarea și coordonarea de centre de zi, căsuțe de tip familial și alte forme de organizare ce vin în întâmpinarea nevoilor copiilor abandonați, defavorizați, refugiați;
– dezvoltarea de parteneriate cu ONG-uri, instituții private și de stat pentru îndeplinirea scopului asociației;
– dezvoltarea de parteneriate cu instituții sau alte formațiuni de stat sau private, persoane particulare, care pot implica copiii și adolescenții în activități educative, sportive și culturale.
CAP.IV. MEMBRII ASOCIAŢIEI
Art.8. (1) Pot deveni membri ai Asociaţiei persoanele fizice sau juridice din ţară sau străinătate care sprijină moral şi/sau material Asociaţia.
(2) Membri pot fi:
- Membrii fondatori – care dobândesc calitatea de membru în momentul constituirii Asociaţiei.
- Membrii asociați – care vor dobândi această calitate în urma înaintării unei cereri de primire motivate către Adunarea Generală;
- Membrii aderanți – care vor dobândi această calitate în urma înaintării unei cereri de primire motivate către Adunarea Generală, abilitată să se pronunţe asupra admiterii de noi membri. În caz de refuz, Adunarea nu este obligată să îşi motiveze decizia.
- Membrii onorifici – care dobândesc această calitate la propunerea Adunării Generale şi cu acordul Consiliului Director, în urma unor servicii deosebite aduse Asociaţiei. Membrii aderanți și memnbrii onorifici nu au drept de vot în Adunarea Generală.
Art.9. Calitatea de membru se pierde prin:
- deces sau încetarea existenţei persoanei juridice;
- renunţarea la calitatea de membru, adresată în scris Preşedintelui Asociaţiei;
- excluderea
CAP.5. DREPTURILE ŞI ÎNDATORIRILE MEMBRILOR ASOCIAŢIEI
Art.10. Membrii fondatori și membrii asociaţi au următoarele drepturi:
- să participe la Adunările Generale, să pună în discuţie şi să ia parte la dezbaterea problemelor care interesează domeniul sau bunul mers al Asociaţiei;
- să aleagă şi să fie aleşi în organele de conducere ale Asociaţiei;
- să semnaleze Asociaţiei problemele care privesc scopul şi obiectivele Asociaţiei, în vederea promovării şi apărării acestora;
- să se retragă din Asociaţie;
- să îşi exprime votul, dacă este cazul;
- să facă propuneri cu privire la activitatea Asociaţiei şi folosirea fondurilor colectate şi activitatea organelor de conducere;
- să primească sprijin şi asistenţă din partea Asociaţiei.
Art. 11. Membrii Asociaţiei au următoarele îndatoriri:
- să respecte statutul, hotărârile organelor de conducere ale Asociaţiei şi să dea tot sprijinul pentru îndeplinirea obiectivelor Asociaţiei;
- să nu aducă prejudicii de ordin moral şi material Asociaţiei;
- să participe la Adunările Generale şi/sau la şedinţele Consiliului Director, după caz;
- să sprijine material şi moral Asociaţia;
- să achite la timp cotizaţia anuală stabilită de Adunarea Generală.
Art.12. (1) Membrii Asociaţiei nu răspund personal pentru actele sau faptele acesteia. Asociaţia singură răspunde cu patrimoniul propriu pentru prejudiciile produse terţilor prin actele sau faptele sale.
(2) În materie de gestiune, răspunderea incumbă membrilor Consiliului Director.
CAP.6. ORGANIZARE, CONDUCERE, CONTROL
Art. 13. Organele de conducere, administrare şi control ale Asociaţiei sunt Adunarea Generală, Consiliul Director.
Art.14. Adunarea Generală se compune din toţi membrii fondatori și membrii asociaţi.
Art.15. Adunarea Generală se întruneşte în sesiune ordinară şi extraordinară, după cum urmează:
- în sesiune ordinară, anual;
- în sesiune extraordinară, ori de câte ori trebuie rezolvate probleme importante de competenţa Adunării Generale şi care nu suferă amânare.
Art.16. (1) Convocarea Adunării Generale în sesiune ordinară se face de către Consiliul Director, în scris, prin mijloace clasice (scrisoare recomandată) sau electronice (e-mail), cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării adunării.
(2) În convocare se vor preciza ziua, ora şi locul unde se desfăşoară sedinţa Adunării Generale, precum şi ordinea de zi.
Art.17. Convocarea Adunării Generale Extraordinare se face la iniţiativa Consiliului Director, a Preşedintelui sau la propunerea unei treimi din membrii Asociaţiei, ori de câte ori este necesar.
Art.18. (1) Adunarea Generală este valabil constituită dacă sunt prezenţi cel puţin 2/3 din totalul membrilor Asociaţiei.
(2) Hotărârile Adunării Generale se iau cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi, cu excepţia modificării statutului, caz în care se cere o majoritate de cel puţin 2/3 din numărul membrilor prezenţi.
(3) Fiecare membru are dreptul la un singur vot. În caz de egalitate, Preşedintele decide.
(4) Dezbaterile şi hotărârile adoptate se consemnează într-un registru special de către un secretar desemnat de Consiliul Director.
(5) Preşedenţia Adunării Generale aparţine preşedintelui Asociaţiei sau, în lipsa acestuia, Vicepreşedintelui.
(6) Persoanele care nu sunt membri ai Asociaţiei pot fi invitate la şedinţele Adunării Generale.
(7) Hotărârile luate de Adunarea Generală sunt obligatorii şi pentru membrii care nu au luat parte la Adunarea Generală sau au votat împotrivă.
Art.19. (1) Preşedintele Asociaţiei este ales de Adunarea Generală cu un mandat de 2 ani. Mandatul poate fi reînnoit. În caz de vacanţă a preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt exercitate de către vicepreşedinte.
(2) Primul preşedinte este numit prin actul constitutiv al Asociaţiei.
Art.20. Atribuţiile Adunării Generale sunt:
- alegerea Preşedintelui;
- alegerea şi revocarea membrilor Consiliului Director;
- primirea şi excluderea membrilor;
- aprobarea şi modificarea statutului şi actului constitutiv ale Asociaţiei;
- înfiinţarea de filiale;
- alegerea şi revocarea Cenzorului;
- dezbaterea raportului de activitate al Consiliului Director;
- aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Asociaţiei şi a situaţiei financiare anuale;
- dizolvarea şi lichidarea Asociaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor rămase după lichidare;
- decide asupra veniturilor Asociaţiei;
- decide în ceea ce priveşte resursele obţinute de la bugetul de stat şi/sau bugetele locale;
- stabilirea programului de activitate;
- propunerea de membri onorifici;
- stabilirea cotizaţiei anuale;
- orice alte atribuţii prevăzute de lege.
Art.21. Consiliul Director este compus din:
Președinte: Ianuș Doina, de cetățenie română, născută la data de 16.06.1973, domiciliată în Str. Erou Ion Floruță, nr. 57, Sector 2, București, posesoare C.I. seria RT, nr. 824946, eliberată la data de 26.11.2012 de S.P.C.E.P. Sector 2;
Vicepreședinte: Ianuș Andrei-Teodor, de cetățenie română, născut la data de 08.02.1998, domiciliat în Str. Erou Ion Floruță, Nr. 57, Sector 2, București, posesor C.I. seria RX, nr. 861901, eliberată la data de 23.02.2016 de S.P.C.E.P. Sector 2;
Membru: Petrache Cristina, de cetățenie română, născută la data de 06.04.1972, domiciliată în Str. Escalei, Nr. 13, Sector 2, București, posesoare a C.I. seria RK, nr. 099599 eliberată la date de 03.04.2018, de S.P.C.E.P. Sector 2;
Art.22. (1) Consiliul Director reprezintă organul executiv al Asociaţiei şi este format din cel puţin 3 şi cel mult 7 membri, aleşi de Adunarea Generală ordinară pentru un mandat de 3 ani: Preşedinte, Vicepreşedinte și umul sau mai mulți membrii. Mandatele lor pot fi reînnnoite.
(2) În caz de vacanţă, Consiliul Director procedează imediat la înlocuirea cu membri interimari. Înlocuirea definitivă este decisă în proxima Adunare Generală ordinară.
(3) Poate fi ales în Consiliul Director orice persoană care este membru al Asociaţiei de cel puţin 3 luni, în vârstă de cel puţin 21 de ani în ziua alegerii şi la zi cu cotizaţiile sale.
Art.23. (1) Consiliul Director exercită conducerea Asociaţiei în perioada dintre sesiunile Adunării Generale şi hotărăşte în toate problemele ce intră în competenţa sa.
(2) Consiliul Director este răspunzător pentru întreaga activitate în faţa Adunării Generale.
(3) Fiecare membru al Consiliului Director este individual responsabil pentru actele şi faptele sale în cazul încălcării legislaţiei sau dispoziţiilor primite.
(4) Consiliul Director se întruneşte semestrial, la convocarea Preşedintelui, precum şi de fiecare dată când interesul o necesită, la cererea scrisă adresată Preşedintelui de către cel puţin 1/3 din membrii Consiliului Director.
(5) Preşedintele convoacă membrii Consiliului Director la întruniri, precizând ordinea de zi.
(6) Hotărârile sunt luate cu majoritatea absolută a voturilor membrilor prezenţi, în condiţiile prezenţei a cel puţin jumătate din numărul membrilor Consiliului Director.
(7) Toate hotărârile Consiliului Director sunt consemnate într-un registru şi sunt semnate de preşedinte şi de secretarul de şedinţă.
Art.24. Consiliul Director execută hotărârile Adunării Generale, autorizează operaţiunile financiare şi încheierea contractelor în care Asociaţia este parte contractantă şi îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
- prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, situaţia financiară, proiectul programelor Asociaţiei;
- încheie acte juridice în numele şi pe seama Asociaţiei;
- aprobă organigrama şi politica de personal a Asociaţiei;
- îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală.
Art.25. (1) Toţi membrii Consiliului Director au îndatorirea de a pregăti şedinţele Consiliului Director, ale cărui hotărâri le execută.
(2) Preşedintele se ocupă de activităţile curente ale Asociaţiei între şedinţele Consiliului Director. Întruneşte şi prezidează Consiliul Director şi reprezintă Asociaţia în justiţie şi în toate actele civile ale Asociaţiei.
Art.26. În funcţie de activitatea sa, Asociaţia poate avea personal remunerat.
CAP.7. RESURSE PATRIMONIALE
Art.27. Resursele patrimoniale ale Asociaţiei cuprind:
- sume provenite din cotizaţiile membrilor, stabilite prin hotărârea Adunării Generale;
- donaţii, sponsorizări sau legate de la persoane fizice, fundaţii, asociaţii şi societăţi comerciale;
- resurse obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale;
- resurse provenite din activităţile economice directe desfăşurate în vederea autofinanţării, în conformitate cu legislația în vigoare;
- alte venituri prevăzute de lege.
Art.28. Contabilitatea este organizată conform dispoziţiilor legale. Anul financiar începe la data de 1 ianuarie a fiecarui an și se încheie la data de 31 decembrie, cu exceptia primului an, cand începe la data înregistrarii Asociației ca persoană juridică.
Art. 29. Cenzorul sau comisia de cenzori constituie organul de control financiar intern. În momentul in care Asociatia va aveamai mult de 15 membri, Adunarea Generala va numi un cenzor, pentru un mandat de 5 (cinci) ani.
În cazul în care asociaţia nu are obligaţia numirii unui cenzor, fiecare dintre asociaţi care nu este membru al consiliului director poate exercita dreptul de control.
Atribuțiile cenzorului sau a pesoanei care exercită dreptul de control vor fi următoarele:
- a) verifica modul în care este administrat patrimoniul Asociatiei;
- b) întocmește rapoarte anuale și le înaintează adunării generale;
- c) poate participa la ședințele consiliului director, fără drept de vot.
CAP.8. DIZOLVAREA ASOCIAŢIEI
Art.30. Asociaţia se dizolvă:
– de drept;
– prin hotărârea Adunării Generale;
– prin hotărâre judecătorească;
Art.31. Asociaţia se dizolvă de drept prin:
- imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost constituită, dacă în timp de 3 luni de la constatarea acestui fapt nu se produce schimbarea scopului;
- imposibilitatea constituirii Adunării Generale sau Consiliului Director în conformitate cu statutul Asociaţiei, dacă această situaţie durează mai mult de 1 an de la data la care, potrivit statutului, Adunarea Generală sau, după caz, Consiliul Director trebuiau constituite;
- reducerea numărului de membri sub limita fixată de lege, dacă acesta nu a fost complinit timp de 3 luni.
Art.32. Asociaţia se poate dizolva şi prin hotărârea Adunării Generale. În termen de 15 zile de la data şedinţei de dizolvare, procesul-verbal, în formă autentică, se depune la judecătoria în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul, pentru a fi înscris în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor.
Art.33. Asociaţia se dizolvă prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei persoane interesate:
- când scopul sau activitatea Asociaţiei a devenit ilicită sau contrară ordinii publice;
- când realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
- când Asociaţia urmăreşte un alt scop decât cel pentru care s-a constituit;
- când Asociaţia a devenit insolvabilă;
- dacă Asociaţia, prin natura scopului sau obiectivelor propuse, urmează să desfăşoare activităţi pentru care, potrivit legii, sunt necesare autorizaţii administrative prealabile, aceste activităţi nu vor putea fi iniţiate, sub sancţiunea dizolvării pe cale judecătorească, decât după obţinerea autorizaţiilor respective.
Art.34. Dizolvarea Asociaţiei are ca efect lichidarea acesteia în condiţiile legii.
Art.35. Bunurile rămase în urma lichidării Asociaţiei pot fi transmise către persoane juridice de drept privat sau public cu scop asemănător.
CAP.9. DISPOZIŢII FINALE
Art.36. Prezentul Statut este valabil pe toată durata de funcţionare a Asociaţiei, modificarea acestuia urmând a se face numai în formă scrisă şi cu respectarea prezentului statut şi a reglementărilor legale. Modificările aduse prezentului Statut necesită o majoritate de 2/3 din voturile Adunării Generale.
Art.37. Prevederile prezentului Statut se completează cu celelalte dispoziţii legale în vigoare.
Membrii fondatorin desemnează și împuternicesc pe d-na Ianuș Doina, de cetățenie română, născută la data de 16.06.1973, domiciliată în Str. Erou Ion Floruță, Nr. 57, Sector 2, București, posesoare C.I. seria RT, nr. 824946, eliberată la data de 26.11.2012 de S.P.C.E.P. Sector 2 să îndeplinească toate formalitățile necesare înscrierii asociației în Registrul Asociaiilor și Fundațiilor.
Redactat în 5 (cinci) exemplare originale.
Membrii fondatori:
Doina Ianuș
Andrei-Teodor Ianuș,
Cristina Petrache
Liliana-Anișoara Boidache